Google té una carta per a tu

Google té una carta per a tu


  • Compartir a Pinterest

Que Google pot predir el futur immediat no és nou. El seu Google Flu Trends podia predir l’expansió de la grip en més de 25 països basant-se en les cerques dels usuaris. Un estudi publicat per Google afirmava que les seves prediccions eren un 97% més acurades que els de les autoritats sanitàries. Un article del New York Times dia que Google Flu Trends s’anticipava de 10 dies a les prediccions oficials.

Google va tancar el servei el 2015 pels errors en les prediccions de les campanyes del 2011 al 2013; les cerques per símptomes com febre i tos no sempre són causades per la grip. Les dades segueixen disponibles per a recerca.
Sigui com sigui Google sap què ens preocupa, què ens il·lusiona i on ens gastem els calés. I sembla que això darrer ha influït en la decisió de congelar la contractació de nous treballadors durant les properes dues setmanes: la constatació d’un alentiment en la despesa publicitària dels anunciants a les seves plataformes n’hauria precipitat la decisió.

Sundar Pichai, el CEO de Google, enviava aquest mes una carta als seus treballadors —es diuen “Googlers” entre ells— on manifestava que li preocupa “l’incert panorama econòmic global” i feia una confessió que només fa uns mesos semblava impossible: “no som immunes als vents contraris de la situació econòmica”. A partir d’aquí el bla bla habitual de si ens agraden els reptes, si els convertim en oportunitats i de si continuarem ajudant la humanitat amb “la nostra missió: organitzar la informació del món i fer-la universalment accessible i útil” (NdT: especialment per a Google).

Google pausa les contractacions i demana esforços als seus treballadors

La molla de la carta comença, però, al penúltim paràgraf, on en una al·locució quasi poètica diu als “Googlers” que “hem de ser més emprenedors, treballar amb més urgència, amb un focus més nítid i amb més gana de la que hem demostrat els dies més assolellats”, que és l’argot d’Stanford per dir que tocarà estrènyer-se el cinturó. Sembla que la fàbrica de Silicon Valley, la de la 4a Revolució Industrial, no és tan diferent de la del Sabadell de la 3a i que el capitalisme de dades no és immune als vents contraris de la situació econòmica.

Però al darrer paràgraf hi ha un gir de guió inesperat amb un adagi —“Scarcity breeds clarity” (l’escassedat genera claredat)— que té el seu equivalent a Cuba en allò de “pueblo cubano, pueblo inventor”, en referència a com se les han de compondre amb escassedat de tot (la be de cubano és muda i la erra d’inventor es pronuncia ela).

Google, l’epítom del capitalisme de dades i de l’economia de l’abundància, fent servir màximes comunistes i dient-nos que els recursos són escassos?! Ja ens podem preparar per a ser més emprenedors, treballar amb més urgència, amb un focus més nítid i amb més gana de la que hem demostrat els dies més assolellats, o el que és el mateix, a estrènyer-nos el cinturó.

Arxivat a: