Twitter, Déu i el Cèsar

Twitter, Déu i el Cèsar


  • Share on X
  • Share on Pinterest

Elon Musk té des de dimecres passat el títol de “Chief Twit” a la bio de Twitter, títol que afegeix al de “Techking” de Tesla. Diu que és la feina “que havia somniat tota la vida”. Els somnis, si els persegueixes prou es compleixen.

Feia mig any que havia fet una oferta de 44 mil milions de dòlars per la compra de Twitter, a 54,20 dòlars per acció, un preu molt per sobre del valor d’una xarxa estancada en els 400 milions d’usuaris i poc atractiva per als anunciants. Els inversors ja havien tallat el cap de l’anterior CEO i co-fundador Jack Dorsey.

l seu successor, Parag Agrawal, no ha tingut massa més sort. Quan el divendres Elon Musk signava la compra-venda de Twitter, ell, el director financer Ned Segal, i la cap de legal Vijaya Gaddeel eren cessats dels seus càrrecs, els dos primers escortats per seguretat fora de l’edifici amb capsa de cartró inclosa.

Però Musk no compra present, compra futur, concretament el de la humanitat. En un tuit explica que no ho fa pel seu ego ni ho fa per guanyar diners: ho fa pel “futur de la civilització”, per “ajudar la humanitat que estima”; vol que la civilització tingui una “plaça major digital”.

Musk haurà de triar entre servir els anunciants o els seus fanboys republicans

Musk, un “absolutista de la llibertat d’expressió”, ha dit reiteradament que una de les seves primeres mesures seria la de readmetre Donald Trump i la seva caterva, expulsats arran de l’assalt al Capitoli. Que els primers cessats siguin els directius que van prendre la difícil decisió de prohibir Trump l’accés de per vida és tota una declaració d’intencions.

També adverteix en la seva nota que no permetrà que Twitter es converteixi “en un paisatge infernal on s’hi pugui dir qualsevol cosa sense conseqüències”. Un Twitter amb nazis, negacionistes, homòfobs, racistes i supremacistes diria que s’acosta bastant a un “paisatge infernal”. En vam tenir un tast el mateix divendres. En fer-se pública la compra-venda, un exèrcit de trolls va córrer a vomitar tuits racistes i mems nazis adduint de que a partir d’ara hi havia barra lliure.

De moment el milionari ha tuitat que s’esperarà a comptar amb un consell assessor amb membres de tot l’espectre ideològic com va fer Mark Zuckerberg a Facebook. Sembla que ser “Chief Tuit” no és tan fàcil com ser el tuitaire més ric i amb més incontinència verbal del món. La crua realitat dels “paisatges infernals” mostra com altres xarxes socials, també “absolutistes de la llibertat d’expressió”—els Parler, Gettr i la mateixa Truth de Donald Trump— refugi de republicans i conservadors desplataformats, han hagut d’acabar moderant contingut i censurant usuaris, Truth especialment.

Musk haurà d’escollir entre fer la plataforma atractiva als anunciants o servir els fanboys de la ultradreta que li han aplaudit la compra; haurà d’escollir entre servir a Déu o al Cèsar sense tenir massa clar qui és qui. Benvingut a Twitter, Elon, benvingut al món real.

Arxivat a: